گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

وبلاگ رسمی

گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

وبلاگ رسمی

گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

با عرض سلام خدمت همه دوستان بویژه اساتید و دانشجویان آموزش ریاضی.

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی و ارائه مطالب آموزشی مفید در زمینه آموزش ریاضی کار خود را آغاز می کند. امید است که با راهنمایی و همکاری شما دوستان بتوانیم فضای خوبی را ایجاد نماییم. منتظر پیشنهادات شما دوستان هستیم.

گروه آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سیستم‌های آموزشی و خلاقیت

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

کارشناس خلاقیت، کن رابینسون (Ken Robinson) تکنیک‌ و روش‌های آموزش کودکان را به چالش می‌کشد. او که قهرمان تجدیدنظر در سیستم‌های آموزش افراطی مدرسه‌ای است، به پرورش خلاقیت و هوش تأکید دارد. چرا باید توجه کنیم؟ چرا ما جز افراد خاص و برجسته نیستیم؟ رابینسون دلیل آن را نحوه سیستم آموزشی ما می‌داند که برای تبدیل شدن به کارگران خوب طراحی شده است، به جای پرورش خلاقیت و ابتکار. دانش‌آموزان با روح و جسم ناآرام –بدون پرورش انرژی، حس کنجکاوی و خلاقیتشان– یا نادیده گرفته می‌شوند و یا حتی بصورت عجیبی و غیرعادی دسته‌بندی می‌شوند. او اعتقاد دارد ما در حال آموزش به مردم خارج از پرورش خلاقیت‌شان هستیم. سخنرانی رابینسون در TEDTalk، به طور گسترده‌ای در سراسر وب از زمان انتشارش در ژوئن 2006 توزیع شده است. او کمیته مشورتی دولت انگلیس را در سال 1998 برای آموزش و پرورش خلاق و فرهنگی به منظور انجام تحقیقات گسترده برای اهمیت خلاقیت در نظام آموزشی و اقتصاد، تشکیل داد و در سال 2003 مدالی برای دستاوردهایش دریافت کرد. کتاب 2009 رابینسون با عنوان، چگونه انگیزه می‌تواند همه چیز را تغییر دهد؟، پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بود و به 21 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. 10امین نسخه از سالگرد تأسیس پروژه‌ او در خلاقیت و نوآوری، با عنوان خارج از ذهن ما : آموزش خلاق، در سال 2011 به چاپ رسید. آخرین کتاب او، با عنوان یافتن اجزاء: چگونگی کشف استعدادها و علائق و تبدیل زندگی توسط وایکینگ در می 2013 منتشر شده است.....ادامه

برگرفته از سایت خانه ریاضیات اصفهان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

نظرات (۱)

۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۳۱ مهدی قربانی

مسئله خلاقیت، کشف و پرورش آن در حوزه های آموزش نیاز به توجه و پژوهش های اثر بخش از سوی مسئولین و متولیان آموزش می باشد.

آموزش های رویه ای و فرمال در آموزش و پرورش کشورمان گواه بر این هستند که این گونه روند آموزش، نه تنها بر کشف و پرورش خلاقیت آن ها منجر نمی گردد و اثر نامطلوب می گذارد بلکه منجر به سرکوب کردن خلاقیت در دانش آموزان می شود. نگاهی اجمالی بر نتایج آموزش به شیوه های جاری، و عدم موفقیت شغلی در آینده تحصیلی دانش آموزان گواه بر این عقیده است. امید است بتوانیم با الگو قراردادن فعالیت های جوامع موفق در این زمینه و ارزش گذلری بر خلاقیت فردی و فرهنگ سازی آن، بتوانیم اقدامی موثر نماییم.

پاسخ:
با سلام
ممنون. کاملا حق با شماست...و خوشحالیم که  امیدوارید، ما هم امیدواریم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی