گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

وبلاگ رسمی

گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

وبلاگ رسمی

گروه دانشجویان آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

با عرض سلام خدمت همه دوستان بویژه اساتید و دانشجویان آموزش ریاضی.

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی و ارائه مطالب آموزشی مفید در زمینه آموزش ریاضی کار خود را آغاز می کند. امید است که با راهنمایی و همکاری شما دوستان بتوانیم فضای خوبی را ایجاد نماییم. منتظر پیشنهادات شما دوستان هستیم.

گروه آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

با سلام خدمت همه دوستان

پسشنهاد می کنم حتما سایت " ریاضیات و فناوری " را ملاحظه بفرمایید. یه نظر من یکی از سایت های معتبر و مفید برای معلمان و پژوهشگران و علاقه مندان به ریاضی و آموزش ریاضی است. مسئول و مجری سایت، جناب آقای مهدی قربانی هستند که خود ایشان از معلمان و پژوهشگران و مولفان موفق در عرصه آموزش ریاضی می باشند.

www.math64.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۱۲
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکتها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاهها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نماید. پارکهای علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نمایند.[۱][۲] در تعریفی دیگر در مورد پارک فناوری آمده است: پارک فناوری واحدی است که:

ü      با مؤسسات آموزشی و پژوهشی در ارتباط است.

ü      زیرساخت‌ها و خدمات پشتیبانی، خصوصاً مستغلات و فضاهای اداری را برای واحدهای تجاری فراهم می‌نماید.

ü      وظیفه انتقال فناوری را بر عهده دارد.

ü      وظیفه توسعه فناوری را بر عهده دارد.........

پارک علم و فناوری خراسان

۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۳۰
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

اولین مقاله ای که در شماره 47 فصلنامه رشد آموزش ریاضی ارائه شده است، ( تحت عنوان "آموزش ریاضی چیست؟") می‌تواند برای دوستانی که در ابتدای کار می‌خواهند با این رشته و محتوای آن آشنا شوند مفید باشد...

دانلود فصلنامه....

۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۲۸
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

باسلام خدمت همه دوستان.

در این جا قصد داریم عناوین پایان نامه هایی که در دوره ارشد آموزش ریاضی در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است را معرفی نماییم. به زودی چکیده های آنها را نیز ارائه می‌دهیم.

ردیف

عنوان پایان نامه

نویسنده

1

بررسی ریاضیات قومی ایرانی-اسلامی و قابلیتهای آن در آموزش ریاضی

علیرضا ضیاء توحیدی

2

بررسی تاثیر سبک های شناختی در بکار گیری راهبردهای فراشناختی در حل مسائل ریاضی کلامی

مهدی برگی

3

مطالعه بر روی رابطه بین متغیرهای اضطراب ریاضی، خودکارامدی ریاضی، خلاقیت،سبک یادگیری و عملکرد حل مسأله ریاضی دانش آموزان با توانایی طرح مسأله ریاضی آنان

سیده حمیده موسوی نژاد

4

نقش راهبرد های یادگیری در سه بعد شناختی ،فراشناختی و مدیریتی بر عملکرد حل مسئله ریاضی فراگیران مقطع دوم دبیرستان

فهیمه هدایتی

5

رابطه بین کم خونی و فقر آهن با عملکرد ریاضی و عوامل پیش بینی کننده آن

ربابه عابدی

6

بررسی میزان اثرگذاری اضطراب ریاضی،دقت ریاضی، نگرش ریاضی، ظرفیت حافظه فعال و سبک های شناختی بر دانشجویان دانشگاههای کشور در سه درس جبر، آنالیز و ریاضی عمومی

سعید دانش آموز

7

بررسی تصویر ذهنی فراگیران از خط مماس بر منحنی و ارتباط آن با سبک های شناختی (FD/FI و همگرا/واگرا) توانایی فضایی، دانش قبلی و عملکرد ریاضی آنها در مبحث مشتق توابع

معظم ابراهیمی

8

بررسی تاثیر سبک های شناختی بر توانایی شناختی و نگرش ریاضی و خودکارامدی معلمان ریاضی زن مدارس راهنمایی مشهد

فورا آذری

9

نقش جهت گیری به اهداف بر عملکرد ریاضی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

عذرا ظاهربین اوشیبی

10

مطالعه ای بر روی تقاوت های فردی بین دوقلوهای دختر مقطع راهنمایی در عملکرد ریاضی و عوامل پیش بینی کننده ان

معصومه مشک آبادی مهاجر

11

بررسی میزان اثربخشی هوش های چند گانه گاردنر بر عملکرد حل مسئله ریاضی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده ی بلوم در دانش آموزان دختر دوم راهنمایی شهر قوچان

صالحه حامدیان

12

تکلیف شب و پیشرفت ریاضی و نقش متغیر های میانجی حافظه فعال و سبک های شناختی و خود کار آمدی ریاضی بر آنها

شیما موسوی نره

13

بررسی میزان اثر گذاری مشکلات یادگیری ریاضی بر اضطراب و نگرش ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان ناحیه یک مشهد

طیبه مباشر

14

بررسی میزان اثر بخشی حافظه فعال ، دقت ریاضی ، نگرش ریاضی و اضطراب ریاضی و بر عملکرد حل مسئله دانش آموزان دختر سوم ریاضی دبیرستان های ناحیه 2 مشهد بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم

مریم حاجی بابا

15

بررسی اثر بخشی هورمون های مختلف انسانی بر عملکرد ریاضی و عوامل پیش بینی کننده آن در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

عباس امانی

16

بررسی سواد ریاضی دانش آموزان مقاطع ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان با توجه به اثر بخشی سبک های یادگیری و جنسیت بر آن

ربابه افخمی بنایم

17

بررسی عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم

فرزاد رادمهر

18

مطالعه و بررسی نقش خودکارآمدی ریاضی در میان دانشجویان با سبک های شناختی بر توانایی حل مسایل کران باز ریاضی عمومی

محبوبه جوانمردبرکرد

19

بررسی میزان اثر بخشی ظرفیت حافظه فعال و سبک های یادگیری بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دوم ریاضی

نجمه فرساد

20

بررسی اثر بخشی دقت و اضطراب ریاضی دانشجویان با سبک های متفاوت شناختی (FD/FI) بر عملکرد و حل مسئله ی آنان در درس جبر١و ٢در دانشگاه فردوسی مشهد

منیره عباسی علی کمر

۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۲۰
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

کمیته بین‌المللی آموزش ریاضی 
International Commission on Mathematical Instruction - ICMI


در سال 2016، 13امین کنگره بین‌المللی آموزش ریاضی، ICME-13، توسط انجمن آموزش رپاضی (Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM) در کشور آلمان در شهر هامبورگ برگزار خواهد شد. این کنگره که تحت نظارت کمیسیون بین‌المللی آموزش ریاضی ICMI است در دانشگاه هانبورگ از روز یکشنبه 24-31 جولای برگزار خواهد شد. از تمامی افراد در سراسر جهان برای شرکت در این کنگره و برای هر چه غنی‌تر کردن آن دعوت بعمل می‌آید. ICMI -3 در سال 1976در شهرKarlsruhe  آلمان برگزار شد و هم اکنون مفتخریم بار دیگر مربیان آموزش ریاضیات از سراسر جهان را دوباره به کشور آلمان برگردانیم.

اطلاعات بیشتر

برگرفته از سایت خانه ریاضیات اصفهان

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۶
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

ثبت‌نام آنلاین زودهنگام : 1 آگوست 2014

آخرین مهلت ارسال مقاله : 15 سپتامبر 2014

ثبت‌نام کنفرانس : 15 سپتامبر 2014

آخرین مهلت ثبت‌نام : 20 دسامبر 2014

CERME بطور مشخص و عمدی بجای مطالعات انفرادی به مطالعات مشترک و گروهی می‌پردازد. این ویژگی منجر به تشکیل کار گروه موضوعی (TWG) شده است که اعضای آن با هم  در یک دامنه از تحقیقات همکاری می‌کنند. این کار گروه بصورت 12 ساعت در 4 روز با هم در ارتباط هستند. انتظار می‌رود شرکت کنندگان در کنفرانس در تنها  یک کار گروه همکاری داشته باشند. علاوه بر این، فعالیت‌های عمومی دیگر و جلسه پوستر نیز وجود خواهد داشت. کار گروه موضوعی مطالعات تطبیقی ​​در آموزش ریاضیات از مشارکت‌های تجربی، روش شناختی و نظری بر پایه روش‌های مقایسه‌ای دعوت بعمل می‌آورد.

مطالعات تطبیقی ​​در آموزش ریاضیات این کار گروه با هدف رائه انجمنی برای مباحث وکفتگو‌های انتقادی ولی حمایت کننده با مقاصد زیر تشکیل شده است :

 به اشتراک گذاری یافته‌ها و نتایج مطالعات تجربی برای اتخاذ یک رویکرد مقایسه‌ای
 طرای نمای کلی تحقیقات مقایسه‌ای و غیر تطبیقی 
 توسعه و اصلاح روش پژوهش خاص در مطالعات تطبیقی 
 بررسی تعامل مطالعات بررسی سطح کلان و مطالعات موردی در سطح خرد
 درک چگونگی شکل دهی رویکردهای مختلف نظری و چارچوب مفهومی به اهداف و طراحی پژوهش‌های تطبیقی 
 درک چگونگی آگاه سازی مطالعات تطبیقی به تدریس و شیوه‌های یادگیری
 درک نقش فرهنگ در ساخت و ساز  آموزش ریاضیات

 مقالات و گزارشات بدست آمده از مطالعات تجربی باید به صراحت به یک رویکرد تطبیقی منطقی بپردازند. مقالات روش‌شناختی و نظری می‌توانند، به عنوان مثال، مسائلی از مقایسه شیوه‌های فرهنگ-پایه و یا  تجزیه و تحلیل در مطالعات تطبیقی، بررسی روش انتقادی جمع آوری داده‌ها در مطالعات کمی ملی یا استراتژی‌های فرهنگی برای ساخت ابزار پژوهش. در همه موارد، این مباحث باید به یک مسئله خاص ​​در آموزش ریاضیات در مطالعات تطبیقی بپردازد....

اطلاعات بیشتر

برگرفته از سایت خانه ریاضیات اصفهان

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۱
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی

با توجه به مدارک ارایه شده از طرف انجمن ریاضی ایران مبنی بر ارتقای سطح ریاضی کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی، اتحادیه بین المللی ریاضیات با رای قریب به اتفاق خود گروه ایران را از سه به چهار ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، اکنون 10 کشور کره جنوبی، استرالیا، برزیل، هند، اسپانیا، هلند، لهستان، سوئیس، سوئد و ایران در این گروه قرار دارند در حالی که 10 کشور آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، آلمان، فلسطین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و انگلستان در گروه پنج قرار دارند. قابل توجه است که کشورهایی مثل آرژانتین، فنلاند، بلژیک و نروژ در گروه سه و کشورهای هم منطقه ایران مثل ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی در گروه یک قرار دارند.

انجمن ریاضی ایران، این موفقیت بزرگ را که همزمان با اعطای مدال فیلدز به پروفسور میرزاخانی به دست آمده، نشانگر عزم راسخ جامعه علمی و ریاضی کشور برای رسیدن به قله های بلند علم و دانش عنوان و

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۱
آموزش ریاضی دانشگاه فردوسی